Zadzwoń do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania - tel. (52) 345 33 03

Jak trenować mięśnie i neurony jednocześnie?

//Jak trenować mięśnie i neurony jednocześnie?

Jak trenować mięśnie i neurony jednocześnie?

2019-07-16T12:47:13+02:0022 lutego 2019|

Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że regularny wysiłek fizyczny jest korzystny dla organizmu i zbawienny w każdym wieku. Poprawia ogólne funkcjonowanie organizmu, przyśpiesza metabolizm, pozwala lepiej radzić sobie ze stresem, przeciwdziałać depresji i spadkom nastroju, lepiej znosić przykrości i utrzymywać wysoką sprawność. Są jednak ćwiczenia, które wyjątkowo dobrze wpływają tak samo na mięśnie jak i pracę neuronów, są to tak zwane ćwiczenia aerobowe.

Naukowcy z Uniwersytetu Teksańskiego badali przez kilka miesięcy ochotników, którzy zaczęli wykonywać regularnie ćwiczenia aerobowe. W krótkim czasie zaczęli oni lepiej wykonywać teksty pamięciowe, szybciej czytać, wydajniej uczyć się i dokładniej odpamiętywać. Jakie ćwiczenia możemy wykonywać, by polepszyć swoje zdolności pamięciowe?

  • Chodzenie. Chodzi tutaj o szybkie, dość męczące chodzenie, które możemy wykonywać na co dzień, zamiast dojeżdżać do szkoły lub pracy komunikacją miejską czy samochodem.
  • Rowerek. Zarówno ten stacjonarny jak i klasyczny. Najlepiej przynajmniej 60 min. Dziennie, lub w kilku seriach po kilkanaście minut.
  • Pływanie. I to nie takie rekreacyjne ale sportowe, najlepiej na czas. W kilku powtórzeniach po parę serii.
  • Jazda na rolkach. Znajdźmy miejsce lub ścieżkę, gdzie możliwa jesz szybka jazda. Odpoczywajmy po 5-10 minutach i znów z 25 minut jazdy.
  • Skakanie na skakance. Może je codziennie wykonywać w domu. 10 serii po 5 minut będzie idealnym treningiem aerobowym.
  • Brzuszki. Te również możemy ćwiczyć w domu, jak i przy maszynach na siłowni. Wykonujmy różne rodzaje brzuszków, po 25-50 na jedną zmianą. Idealnym dziennym schematem będzie 200-300 brzuszków.

Ćwiczenia aerobowe szybko i konkretnie poprawią nasze umięśnienie, jak również pozwolą spalić zbędne kilogramy. Ich wykonywanie nie jest lekkie ale z odpowiednią motywacją dostarczymy naszemu ciału jak i mózgowi moc prezentów, dzięki czemu będą nam wdzięcznie służyć do późnej starości.

Małgorzata Litwin

FACEBOOK SPW.PL